Tillsammans med Gjensidige Försäkring erbjuder vi förmånliga försäkringar framtagna utifrån våra medlemmars behov och önskemål. Hos oss får du alltid snabb, professionell och personlig kundservice.

Våra försäkringar

Hem

Fordon

Familj

Samla försäkringar hos oss - få upp till 15% rabatt!

Genom att skaffa flera av våra huvudförsäkringar sparar du en slant på de andra försäkringarna du tecknar med oss! Våra huvudförsäkringar är Villahemförsäkring, Hemförsäkring, Fritidshusförsäkring, Bilförsäkring samt Sjukvårdsförsäkring.

Vår rabattmodell

  1. Huvudförsäkring + Valfritt antal övriga försäkringar = 0 % rabatt
  2. Huvudförsäkringar + Valfritt antal övriga försäkringar = 10 % rabatt på dina försäkringar
  3. Huvudförsäkringar + Valfritt antal övriga försäkringar = 15 % rabatt på dina försäkringar

Vanliga frågor

För att registrera ett autogirokonto gör du enklast i att använda dig av E-legitimation eller mobilt bank-id. På Gjensidiges hemsida - Frågor och svar finner du en förklaring på hur du registrerar dig.

När du säljer ditt fordon avslutas din försäkring, ofta finns det då försäkringspremie som du inte utnyttjat. För att få summan återbetalad behöver du kontakta oss per telefon och ange vilket kontonummer vi kan återbetala pengarna till. Om du inte önskar återbetalning till konto kommer vi att sända dig en utbetalningsavi.

Det snabbaste och mest effektiva sättet att anmäla en skada är att kontakta vår skadeavdelning per telefon. De kommer be dig att beskriva vad som hänt och därefter hjälpa dig på bästa sätt möjligt.

Numret till vår skadeavdelning är 0771 – 326 326, välj knappval skada.

Om du tecknar två eller fler försäkringar hos oss kan du få rabatt på försäkringarnas pris. Du kan få upp till 15 % rabatt på alla dina försäkringar.

Våra försäkringar är en medlemsförmån. Försäkringarnas villkor är speciellt framtagna utefter vad våra medlemmar önskar.

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp som du gjort på distans, t ex via telefon eller internet. Ångertiden är 14 dagar från den dag avtalet ingicks och du har fått information om ångerrätten och vad som ingår i försäkringen. Vid telefonförsäljning, när vi på Villaägarnas FörsäkringsService/Gjensidige tagit kontakt med dig, har avtalet ingåtts först när du har bekräftat det skriftligen.

Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du meddela detta muntligen på telefon 0771 626 010 eller skriftligen till Villaägarnas Försäkringsservice, Box 3031, 103 61 Stockholm, via e-post forsakring@villaagarna.se eller på annat sätt. Du kan också använda det standardformulär som finns på www.konsumentverket.se. Gjensidige har rätt att kräva premie för den tid som försäkringen varit gällande.

Personuppgifter gällande försäkring är sådana uppgifter som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person. Vår samarbetspartner Gjensidige Försäkring värnar om kunders integritet när de behandlar personuppgifter. De behandlar personuppgifter enligt gällande dataskydds- och försäkringslagstiftning.

Läs mer om Gjensidiges personuppgiftshantering.

Anmäl skada

Har du råkat ut för en skada så ska du anmäla den så snart som möjligt till Gjensidige, som är försäkringsgivare för Villaägarnas försäkringar.

Anmäl till Gjensidige

Har du frågor till oss?

Tveka inte att kontakta Villaägarnas Försäkringsservice. Vi hjälper dig mer än gärna med allt du undrar om!

Telefon0771 626 010

Mailforsakring@villaagarna.se

Våra telefontider är måndag till fredag 08.30 - 17.00.

Vill du bli kontaktad av oss?