Man antecknar på möte

Kallelse till Årsmöte för Dig som är medlem i Villaägarna, Lokalföreningen VTIV, för Nordanby, Vega, Tunby och Iggeby (Kallelse har även funnits i Villaägarnas medlemstidning Villaägaren nr 1.

Torsdag 14 mars 2024

Kl. 18.00

Plats: Bio Elektra, Culturen, Sintervägen 6, Västerås

Anmälan senast fredag 1/3 (så att vi kan beställa för rätt antal personer)

Årsmötet startar med kaffe/te och en godbit. Sedan följer årsmötesförhandlingar och avslutas med

filmvisning av Fredrik och Filips nya film Den sista resan.

Information om filmen hittar du här: https://elektrabio.se/den-sista-resan-sv-txt.

OBS!!

Det är extra viktigt att du kommer på årets årsmöte. Tyvärr märker vi i styrelsen ett minskat intresse för att vara med i en lokalförening. Vi behöver förnya styrelsen då flera av oss pga. åldersskäl inte kan fortsätta. Vad är då fördelen med en lokalförening? En lokalförening känner till det aktuella området och företräder medlemmarnas intressen gentemot Västerås Stad vid t ex nybyggnationer, vägfrågor och trygghetsfrågor som Grannsamverkan.

Trots idoga försök har vi inte lyckats hitta kandidater som vill/kan vara med i kommande styrelse. Kan just du vara intresserad av att rädda vår förening? Om vi inte kan få till en ny styrelse blir resultatet tyvärr att föreningen måste upplösas och läggs då ner vid årsskiftet 2024/2025. Vid en eventuell nedläggning av lokalförening påverkas inte medlemskapet i Villaägarnas Riksförening.

Om du kan tänka dig att ingå i styrelsen och hjälpa till, tveka inta att höra av dig till mig, Ewa Lindström-Björn på mail ewalindstrombjorn@hotmail.com eller telefon 0704-41 22 62.

Vänliga hälsningar

Styrelsen för VTIV genom ordförande Ewa Lindström-Björn