Villaägarnas Riksförbund lanserar guldfärgad kampanj

I dagarna är det dags för många av Villaägarnas Riksförbunds medlemmar att förnya sitt medlemskap – och det är det mest gyllene tillfället att lyfta fram det som verkligen betyder mest för oss: våra medlemmar.

Därför lanserar vi nu kampanjen “Ett guldmedlemskap för husägare”, med en dubbel betydelse. Ett medlemskap i Villaägarna ska vara guld värt för medlemmarna – och medlemmarna är guld värda för oss.

– Ett medlemskap i Villaägarna, oavsett om man är ansluten i en lokalförening eller i riksförbundet ska vara guld värt för medlemmarna. Och medlemmarna är guld värda för oss som jobbar för dem. Vi vill hylla alla husägare som runt om i landet varje dag tar hand om sina hem, grannar och lokalsamhällen med engagemang och omtanke, säger Lisa Hjelm, marknads- och kommunikationschef på Villaägarnas Riksförbund.

Som en symbol för uppskattningen kommer 2026 års medlemskap att vara guldfärgade. De är inte laddade med fler förmåner än vanligt – men de är fyllda med extra kärlek och tacksamhet från oss i organisationen.

– Att vara husägare handlar inte bara om att äga ett hus, det handlar om gemenskap och att skapa trygghet. De som dessutom är aktiva i en av våra lokalföreningar bidrar också till att bygga styrka och vara en gemensam röst i de lokala debatterna och därmed bidra till att stärka vår demokrati – genom att hålla föreningslivet levande, fortsätter Lisa Hjelm.

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Nkel och rullas ut under vintern 2025 och kommer att synas i både digitala kanaler och tryckt material. Genom humor, värme och hjärta vill Villaägarnas Riksförbund förmedla en enkel men viktig poäng: utan våra medlemmar vore vi ingenting – för tillsammans blir vi starkare!