Årsmötesklubba på bord
Årsmötesklubba på bord

Vi kallar till årsmöte.

Tid: 23 april kl 18.00

Plats: Solhöjden Södra

Vi kommer att få besök av representanter från Eolus Vind AB som kommer att prata vindkraft i allmänhet och vindkraftspark utanför Öckerö i synnerhet. Vi kommer även få besök från Miljö- och samhällsbyggnad Öckerö för att prata bland annat strandskydd, infrastruktur och vad för byggplaner som finns inom kommunen framåt.


Tre av våra styrelsemedlemmar har aviserat sina avgångar till årsmötet, med ålderns rätt.
Så känner du någon, eller själv är sugen på att hjälpa till med frågor som gäller vårt villaägande på öarna, så får du gärna kontakta valberedningen:

Jan-Erik Bäck, 0707-342436, Jan-Eric.Back@ockero.se eller vår ordförande 
Tommy Håkansson, 0722-534388, tommy.hakansson@bjurfors.se

Dagordning

1. Öppnande av mötet genom styrelsens ordförande.
2. Anteckning av närvarande och upprättande av röstlängd.
3. Val av ordförande, sekreterare och justerare, tillika rösträknare, för mötet.
4. Fråga om mötet blivit stadgeenligt kallat.
5. Fastställande av dagordning.
6. Behandling av verksamhetsberättelse.
7. Behandling av revisionsberättelse.
8. Fastställande av resultaträkning och balansräkning.
9. Disposition av resultatet enligt fastställd balansräkning.
10. Fråga om ansvarsfrihet.
11. Behandling av förslag från styrelsen.
12. Behandling av inkomna motioner.
13. Beslut om avgift till föreningen för nästkommande verksamhetsår.
14. Beslut om arvoden.
15. Behandling av verksamhetsplan och budget.
16. Fastställande av antal ledamöter i styrelsen

Verksamhetsberättelse 2023-2024

Styrelsen för villaägarna Öckerö vill härmed avge följande verksamhetsberättelse:
Styrelsen har under verksamhetsåret bestått av följande:
Tommy Håkansson, ordförande
Bengt Börjesson, kassör
Victoria Håkansson, sekreterare (adjungerad)
Bert Corneliusson, ledamot
Bernt Karlsson, ledamot
Clas-Åke Henriksson, ledamot
Simon Odenslätt, ledamot
Gunnar Wiman, ledamot
Föreningens revisor har varit Rune Eskilsson
Antalet medlemmar är idag ca 430 hushåll.
Styrelsen har haft åtta protokollförda möten under verksamhetsåret.
Vi har försökt att synliggöra oss mer genom att starta konton på facebook och instagram
där vi lagt ut händelser som varit aktuella för föreningen. Tyvärr har vi inte fått så många
följare ännu, men vi hoppas att det ska öka under kommande år.
Vi har även skickat ut infobrev dels via mejl, dels postalt. Detta kommer vi att fortsätta
med, men vi kommer mer och mer gå över till enbart mejl eftersom detta är
bättre/snabbare och mer kostnadseffektivt.
Vi har startat ett eget mejlkonto villaagarnaockero@outlook.com dit ni gärna får mejla
frågor eller synpunkter.
Vi har haft representanter från vår förening både på regionens höst- och vårmöte, där vi
fått information om vad som händer hos de andra föreningar i regionen samt vad som
händer centralt.
Vi har deltagit i ordförande träffar på regional nivå för att se om vi kan samarbeta med
vissa frågor eller aktiviteter. Detta kommer att fortsätta framåt 2025.
Vi har haft ett inledande möte med kommunen (miljö och samhällsbyggnad) för att se hur
vi kan samarbeta framåt och göra skillnad för våra medlemmar i Öckerö kommun. Detta
kommer vi fortsätta med framåt.
Vi har fått in några lokala sponsorer med lokala erbjudande och detta kommer vi att
fortsätta med.
Vi har ändrat så att de två första dygnen är kostnadsfria när man lånar någon av våra
släpkärror, där efter kostar det 100:-/dygn och vi har swish som betalningsmetod.

Välkommen

//styrelsen