Gul Villa i grönskande område
Mamma och pappa sitter i trappa utanför röd stuga med två små barn
Familj i trädgården sitter i trädgårds medan dotter medan dotter sitter på pappas axlar

Villaägarna är Sveriges starkaste varumärke

I Evimetrix varumärkesundersökning Swedish Brand Award tar Villaägarna tillbaka titeln som Sveriges starkaste varumärke bland intresseorganisationerna. Enligt undersökningen är Villaägarna bäst på att hjälpa och stötta sina medlemmar - den viktigaste aspekten för att bygga och förvalta sitt varumärke.

- Det är naturligtvis glädjande och en ära att få denna utmärkelse. Att våra medlemmar känner att de får det stöd de behöver för att förverkliga sina husdrömmar är jag oerhört stolt över. Vi jobbar hårt varje dag för att förenkla villalivet för våra 300 000 medlemshushåll. Det gör vi bland annat genom kvalificerad expertrådgivning, förmånliga medlemserbjudanden, digitala tjänster i framkant och ett aktivt opinionsbildande arbete, säger Kenneth Kanckos, förbundsdirektör på Villaägarnas Riksförbund.

Kenneth Kanckos nämner flera samhällspolitiska framgångar för förbundet på senaste tiden till nytta för landets husägare.

- Gedigen och målinriktad opinionsbildning har resulterat i att flera politiska partier tagit ställning mot återinförd fastighetsskatt. Vi har också bidragit till att extra medel nu skjuts till i vårbudgeten till medlemmar som kom i kläm när solcellsreglerna ändrades, att tvångsanslutning till kommunalt VA tas bort, och att det inte blir någon begränsning i möjligheten att friköpa sin tomträtt, säger Kenneth Kanckos.

Under det senaste året har Villaägarna även lanserat ett bolåneerbjudande tillsammans med Landshypotek Bank, ett bonusprogram med förmånliga erbjudanden från utvalda företag och partners, samt vidareutvecklat den digitala tjänsten Min Villa som ger handfasta råd och tips om hur du underhåller ditt hus.

Varumärkesstyrkan utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award och bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Resultatet tar hänsyn till både hur omtyckt och hur välkänt ett varumärke är. I varumärkesundersökningen fick 1 212 individer uttala sig om 13 intresseorganisationer: Villaägarnas Riksförbund, PRO, LO, Skattebetalarna, SKPF Pensionärerna, Aktiespararna, Almega, Hyresgästföreningen, Riksförbundet M Sverige, SACO, Svensk Handel, Svenskt Näringsliv och TCO.

Läs mer om Evimetrix varumärkesundersökning

För mer information, kontakta gärna:

Kenneth Kanckos
Förbundsdirektör på Villaägarna